Hari ini aku kembali ke negeri ku Perak dari Pulau Pinang dengna menaiki bas ekpress. Bezanya kali ini, aku saja je nak try bas dua tingkat,kebetulan masa aku beli tiket, orang tuh cakap RM20, terkejut beruk aku, "Nape mahal sangat tauke?". "Ni bas dua tingkat adik.." jawab penjual tiket tuh. Aku ingat mula² nak gi beli kaunter lain, tp sebab masa perjalanan pon kol 11.30am, der masa lagi aku nak lepak minum dengan member aku dan aku pon tak pernah naik bas dua tingkat, apa salahnya kan aku cuba. So aku pon belila, bas Jelita ekspress. Kawan aku lak cakap khidmat yang diberikan oleh syarikat nih bagus, tak rugi cuba. Lebih kurang lagi 10 minit aku dah bergerak ke terminal, dan aku lihat bas Jelita Ekspress dah pon terpacak menunggu penumpang² nya.
Dah beli tiket bas dua tingkat, mestila aku nak duduk kat tingkat atas, kalau tak, buat apa aku beli ye tak? Tepat 11.35 cam tu lebih kurang, bas terus gerak. Memang "punctual", selalu aku naik bas lain dari Butterworth ke Ipoh, tak pernah tak delay, at least mahu setengah jam. Tapi kali nih bergerak tepat pada masanya dan aku tiba di Ipoh pun ikut tempoh perjalanan yang sepatutnya, 2 jam, non-stop dari Butterworth. Aku tiba tepat pukul 1.30pm. Kesimpulannya aku berpuas hati terhadap masa perjalanan dan keselesaan. Syarikat² lain sepatutnya semua kena contoh seperti ini. Jangan nak fikirkan keuntungan semata² dan mengabaikan penumpang.
p/s : Bas lain seperti Transnasional, etc pun aku tahu mengikut masa perjalanan tanpa kompromi, aku just mentioned untuk mana² syarikat yang x ikut jadual masa perjalananla.
Dah beli tiket bas dua tingkat, mestila aku nak duduk kat tingkat atas, kalau tak, buat apa aku beli ye tak? Tepat 11.35 cam tu lebih kurang, bas terus gerak. Memang "punctual", selalu aku naik bas lain dari Butterworth ke Ipoh, tak pernah tak delay, at least mahu setengah jam. Tapi kali nih bergerak tepat pada masanya dan aku tiba di Ipoh pun ikut tempoh perjalanan yang sepatutnya, 2 jam, non-stop dari Butterworth. Aku tiba tepat pukul 1.30pm. Kesimpulannya aku berpuas hati terhadap masa perjalanan dan keselesaan. Syarikat² lain sepatutnya semua kena contoh seperti ini. Jangan nak fikirkan keuntungan semata² dan mengabaikan penumpang.
p/s : Bas lain seperti Transnasional, etc pun aku tahu mengikut masa perjalanan tanpa kompromi, aku just mentioned untuk mana² syarikat yang x ikut jadual masa perjalananla.
0 comments:
Post a Comment